Rots & Watertraining op De Sluis

We zijn dit schooljaar gestart met het geven van de training Rots & Water op De Sluis.

Rots & Water is een weerbaarheidstraining.

Middels oefeningen en spel worden dingen geleerd als: stevig staan, voor jezelf opkomen, samenwerken, omgaan met pesten, omgaan met groepsdruk, zelfbeheersing en kinderen krijgen meer zelfvertrouwen.

Door Rots & Water ontdekken kinderen hoe het is om in alle situaties die je tegenkomt in je leven sterk te staan, goed te ademen en te focussen. Als je sterk kunt staan, let op je ademhaling en je focus behoudt heb je rust om in alle omstandigheden de juiste keuzes te kunnen maken en niet je evenwicht te verliezen. Je blijft stevig staan.

Je kunt in alle situaties kiezen voor Rots of voor Water.

Rots staat voor: Ik weet wie ik ben, ik kom op voor mezelf en ga mijn eigen weg.

Water staat voor: Ik wil je vriend zijn, met je spelen, met je werken en met je leven.

Rots en Water: Sta sterk, wees vriendelijk, beheers jezelf!

Hartelijke groet van de Rots en Watertrainers,

Devaki de Rijk en Cindy Engels