Over ons

SBO de Sluis biedt een breed en op de kerndoelen gebaseerd aanbod dat aansluit bij het (beoogde) niveau van de leerlingen. Op SBO de Sluis stemmen we ons onderwijs af op de verschillen tussen kinderen en creëren een onderwijsaanbod waarbij elke leerling het beste tot zijn recht komt. Op deze manier komt elke leerling binnen de mogelijkheden van zijn of haar kunnen tot optimale ontwikkeling.
Elke leerling krijgt vanaf groep 5 (of binnen een jaar na instroom) een uitstroomprofiel. Dit betekent dat we vanaf dat moment toewerken naar het te behalen VO-niveau. Daarbij hebben wij hoge, maar realistische, verwachtingen. Zo houden we samen goed zicht op wat leerlingen aan het eind van hun schoolloopbaan op het gebied van taal en rekenen moeten kunnen.

Wij stellen ons ten doel om onze leerlingen aanbod te geven waardoor zij actieve, betrokken en verantwoordelijke burgers zijn. Dit stopt voor ons niet bij de muren van de school en de schooltijden. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen gemotiveerd en betrokken zijn bij ons onderwijs. Dit doen wij door thematisch te werken, zelfredzaamheid te bevorderen, keuzes te geven en school en naschools te verbinden. Onze leerlingen weten, voelen en ervaren dat zij, onder andere, onderdeel van een groep, unit, school, wijk en samenleving.

Om goed te functioneren in de maatschappij is zelfkennis, zelfvertrouwen, zelfbeheersing en zelfontplooiing belangrijk. Dat maakt actief bijdragen aan en verantwoordelijk zijn voor de maatschappij makkelijker. Weten waar je goed in bent, waar je blij van wordt, wat je moeilijk vindt en hoe je daarmee omgaat leer je op SBO de Sluis.

Meld je aan voor een rondleiding

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.